2024_2025, Euro 200_ Program sprijin financiar de achizitionare a unui calculator

ORDIN 3746/ 8 04

privind aprobarea Calendarului pentru acordarea unui ajutor financiar în vederea achiziționării de calculatoare pentru anul 2025

Având în vedere:
prevederile Legii nr. 269/2004 privind acordarea unui ajutor financiar în vederea stimulārii achiziionāri de calculatoare, cu modificările și completările ulterioare;

prevederile Hotărârii Guvernului nr. 1.294/2004 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea Legii nr. 269/2004 privind acordarea unui ajutor financiar îin vederea stimulării achiziționării de calculatoare, cu modificările și completările ulterioare;

Referatul nr. 983/DGEPIP din 14.03.2025 de aprobare a proiectului de ordin privind aprobarea Calendarului pentru acordarea unui ajutor financiar în vederea achiziționării de calculatoare-2025

în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 731/2024 privind organizarea și funcționarea Ministerului Educaţiei și Cercetării, cu modificările și completările ulterioare,
Ministrul educației și cercetării emite prezentul ordin:

Art. 1.-Se aprobă Calendarul pentru acordarea unui ajutor, Direcţia generală economică, Direcția infrastructură, financiar în vederea achiziționări de calculatoare pentru anul digitalizare și interoperabilitate, Direcția generală juridică si 2025, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin, relaţia cu Parlamentul și partenerii sociali duc la îndeplinire prev.prezentului ordin.

Art. 2.- Direcția generală echitate și performanță

Art. 3. – Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial învățământul preuniversitar,

Direcția generală învățământ al României, Partea l.

Ministrul educației și cercetării, Daniel-Ovidiu David

Bucuresti, 8 aprilie 2025. Nr. 3.746

CALENDARUL EURO 200- 2025

STABILIREA si NUMIREA COMISIILOR = pana la 9 mai

DEPUNEREA CERERILOR , DOSARELOR cu ACTELE DOVEDITOARE= pana la 16 mai

Anchete sociale (comisia de ancheta sociala) si evaluare cereri (comisia scolii)= pana la 6 iunie

Centralizare cereri – comisia centrala- portal= 12-13 iunie

Afisare liste beneficiari -portal MEC= 20 iunie

Afisare liste beneficiari- site scoala= 27 iunie

Depunere contestatii-scoala= 1-4 iulie

Rezolvare contestatii-scoala= 7-11 iulie

Afisare rezultate contestatii- site scoala= 14 iulie

Afisare portal MEC liste finale beneficiari=25 iulie

Achizitia bonurilor valorice de catre MEC si distribuirea catre ISJ Tm= 11-29 august

Eliberare bonuri valorice catre beneficiari= 1-12 septembrie

Achizitionarea calculatoarelor= 15 sept- 17 oct

Depunerea copiilor- facturi si procesele verbale de predare- primire, de catre elevi= 1 sept- 31 oct

Depunerea de catre operatorii economici a bonurilor valorice, copii facturi, pv spre decontare la comisia judeteana – inregistrarea operatorilor economici pe portalul dedicat= 8 sept- 31 oct

Decontarea catre operatorii economici= 8 sept- 28 nov 2025

 

INFORMARE PARINTI – EURO 200- O 3.746 din 8 aprilie 2025

https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/296640

Dosarul va contine

a) copie a certificatului de naștere sau a actului de identitate al elevului/studentului, iar în cazul elevilor, împreună cu o copie a actului de identitate al părintelui/ocrotitorului legal, precum și a actului care să dovedească calitatea de ocrotitor legal, după caz;

b) copii ale certificatelor de naștere sau ale actelor de identitate, după caz, ale celorlalți membri ai familiei;

c) adeverință de la instituțiile de învățământ/unitățile din care să rezulte calitatea de elev sau student a celorlalți frați/surori;

d) acte doveditoare, în original, privind veniturile membrilor familiei.

e) declarație pe propria răspundere a părintelui, tutorelui, reprezentantului legal sau a ocrotitorului legal, după caz, sau dată personal de către persoanele cu vârsta mai mare sau egală cu 18 ani, în sensul că venitul brut lunar pe membru de familie se încadrează în plafonul prevăzut de art. 2 alin. (2) din Legea nr. 269/2004 și că dispun de diferența de bani pentru achiziționarea unui calculator cu o configurație minimă standard.

f) adeverință eliberată de către unitatea de învățământ din care să rezulte media generală/calificativul din anul școlar anterior depunerii cererii pentru acordarea unui ajutor financiar în vederea stimulării achiziționării de calculatoare, pentru toți elevii, cu excepția elevilor clasei I;

g) adeverință eliberată de către unitatea de învățământ din care să rezulte numărul de absențe nemotivate din anul școlar anterior depunerii cererii pentru acordarea unui ajutor financiar în vederea stimulării achiziționării de calculatoare, pentru toți elevii, cu excepția elevilor clasei I;

h) adeverință eliberată de către instituția de învățământ din care să rezulte că studentul a promovat minimum 45 de credite în anul universitar anterior depunerii cererii pentru acordarea unui ajutor financiar în vederea stimulării achiziționării de calculatoare, pentru toți studenții, cu excepția studenților din anul I.”

Model cerere-tip:

CERERE TIP- EURO 200

 

INFORMARE PARINTI

http://liceulromulusparaschivoiu.ro/wp-content/uploads/2021/04/INFORMARE-PARINTI-EURO-200.docx

HOTĂRÂRE Nr. 1294 din 2004.

http://liceulromulusparaschivoiu.ro/wp-content/uploads/2021/04/HOTARARE-Nr.-1294-din-2004.docx

LEGE nr 269 DIN 2004 Actualizata.

http://liceulromulusparaschivoiu.ro/wp-content/uploads/2021/04/LEGE-nr-269-DIN-2004-Actualizata.docx