ORDIN 3746/ 8 04
privind aprobarea Calendarului pentru acordarea unui ajutor financiar în vederea achiziționării de calculatoare pentru anul 2025
Având în vedere:
prevederile Legii nr. 269/2004 privind acordarea unui ajutor financiar în vederea stimulārii achiziionāri de calculatoare, cu modificările și completările ulterioare;
prevederile Hotărârii Guvernului nr. 1.294/2004 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea Legii nr. 269/2004 privind acordarea unui ajutor financiar îin vederea stimulării achiziționării de calculatoare, cu modificările și completările ulterioare;
Referatul nr. 983/DGEPIP din 14.03.2025 de aprobare a proiectului de ordin privind aprobarea Calendarului pentru acordarea unui ajutor financiar în vederea achiziționării de calculatoare-2025
în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 731/2024 privind organizarea și funcționarea Ministerului Educaţiei și Cercetării, cu modificările și completările ulterioare,
Ministrul educației și cercetării emite prezentul ordin:
Art. 1.-Se aprobă Calendarul pentru acordarea unui ajutor, Direcţia generală economică, Direcția infrastructură, financiar în vederea achiziționări de calculatoare pentru anul digitalizare și interoperabilitate, Direcția generală juridică si 2025, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin, relaţia cu Parlamentul și partenerii sociali duc la îndeplinire prev.prezentului ordin.
Art. 2.- Direcția generală echitate și performanță
Art. 3. – Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial învățământul preuniversitar,
Direcția generală învățământ al României, Partea l.
Ministrul educației și cercetării, Daniel-Ovidiu David
Bucuresti, 8 aprilie 2025. Nr. 3.746
CALENDARUL EURO 200- 2025
STABILIREA si NUMIREA COMISIILOR = pana la 9 mai
DEPUNEREA CERERILOR , DOSARELOR cu ACTELE DOVEDITOARE= pana la 16 mai
Anchete sociale (comisia de ancheta sociala) si evaluare cereri (comisia scolii)= pana la 6 iunie
Centralizare cereri – comisia centrala- portal= 12-13 iunie
Afisare liste beneficiari -portal MEC= 20 iunie
Afisare liste beneficiari- site scoala= 27 iunie
Depunere contestatii-scoala= 1-4 iulie
Rezolvare contestatii-scoala= 7-11 iulie
Afisare rezultate contestatii- site scoala= 14 iulie
Afisare portal MEC liste finale beneficiari=25 iulie
Achizitia bonurilor valorice de catre MEC si distribuirea catre ISJ Tm= 11-29 august
Eliberare bonuri valorice catre beneficiari= 1-12 septembrie
Achizitionarea calculatoarelor= 15 sept- 17 oct
Depunerea copiilor- facturi si procesele verbale de predare- primire, de catre elevi= 1 sept- 31 oct
Depunerea de catre operatorii economici a bonurilor valorice, copii facturi, pv spre decontare la comisia judeteana – inregistrarea operatorilor economici pe portalul dedicat= 8 sept- 31 oct
Decontarea catre operatorii economici= 8 sept- 28 nov 2025
INFORMARE PARINTI – EURO 200- O 3.746 din 8 aprilie 2025
https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/296640
Dosarul va contine
a) copie a certificatului de naștere sau a actului de identitate al elevului/studentului, iar în cazul elevilor, împreună cu o copie a actului de identitate al părintelui/ocrotitorului legal, precum și a actului care să dovedească calitatea de ocrotitor legal, după caz;
b) copii ale certificatelor de naștere sau ale actelor de identitate, după caz, ale celorlalți membri ai familiei;
c) adeverință de la instituțiile de învățământ/unitățile din care să rezulte calitatea de elev sau student a celorlalți frați/surori;
d) acte doveditoare, în original, privind veniturile membrilor familiei.
e) declarație pe propria răspundere a părintelui, tutorelui, reprezentantului legal sau a ocrotitorului legal, după caz, sau dată personal de către persoanele cu vârsta mai mare sau egală cu 18 ani, în sensul că venitul brut lunar pe membru de familie se încadrează în plafonul prevăzut de art. 2 alin. (2) din Legea nr. 269/2004 și că dispun de diferența de bani pentru achiziționarea unui calculator cu o configurație minimă standard.
f) adeverință eliberată de către unitatea de învățământ din care să rezulte media generală/calificativul din anul școlar anterior depunerii cererii pentru acordarea unui ajutor financiar în vederea stimulării achiziționării de calculatoare, pentru toți elevii, cu excepția elevilor clasei I;
g) adeverință eliberată de către unitatea de învățământ din care să rezulte numărul de absențe nemotivate din anul școlar anterior depunerii cererii pentru acordarea unui ajutor financiar în vederea stimulării achiziționării de calculatoare, pentru toți elevii, cu excepția elevilor clasei I;
h) adeverință eliberată de către instituția de învățământ din care să rezulte că studentul a promovat minimum 45 de credite în anul universitar anterior depunerii cererii pentru acordarea unui ajutor financiar în vederea stimulării achiziționării de calculatoare, pentru toți studenții, cu excepția studenților din anul I.”
Model cerere-tip:
INFORMARE PARINTI
http://liceulromulusparaschivoiu.ro/wp-content/uploads/2021/04/INFORMARE-PARINTI-EURO-200.docx
HOTĂRÂRE Nr. 1294 din 2004.
http://liceulromulusparaschivoiu.ro/wp-content/uploads/2021/04/HOTARARE-Nr.-1294-din-2004.docx
LEGE nr 269 DIN 2004 Actualizata.
http://liceulromulusparaschivoiu.ro/wp-content/uploads/2021/04/LEGE-nr-269-DIN-2004-Actualizata.docx